Dé Virtual Assistant voor ZZP en MKB

Als Virtual Assistant voor ZZP en MKB ondernemers wordt mij regelmatig gevraagd wie eigenlijk mijn doelgroep is. Wie bedien ik het liefst en wat maakt een klant nou een topklant? Mijn antwoord bestaat vaak uit mijn missie: ‘Zorgen dat jij als ZZP en MKB ondernemer meer vrije tijd krijgt’. Maar ik kan mij voorstellen dat dit heel vaag is.

Wie ik het liefst help en waarom

Oorspronkelijk ben ik secretarieel geschoold en ik heb vaker aangegeven dat dit in het begin een heel ander vak was dan dat het vandaag de dag is. Met de ontwikkelingen en de directeur of manager steeds vaker buiten de deur, moest het werk ook steeds meer op afstand kunnen worden uitgevoerd. En dat is iets dat zo goed is bevallen, dat ik nu alleen nog maar op afstand werk.

Bij het bepalen van mijn doelgroep, werd ook al snel duidelijk bij wie ik de meeste winst kon halen. Welke ondernemers vaak de hele week doorwerken en zeer weinig vrije tijd hebben. Ondernemers bij wie mijn eigen bedrijfsmissie ook echt zou werken: de ZZP ondernemer of eenmanszaken. Ondernemers die vaak alleen in en aan hun bedrijf werken. Juist zij hebben vaak geen personeel om verschillende redenen. Omdat ze geen huisvesting voor personeel hebben, omdat ze de verantwoordelijkheid van personeel niet willen, omdat ze geen zin hebben in allerlei belastingen en andere kosten die daarbij komen kijken of omdat ze simpelweg een flexibele schil willen houden.

Tijdens het opzetten van mijn bedrijf en het zoeken naar klanten, merkte ik dat er ook MKB ondernemers zijn die vaak een flexibele schil om zich heen verzamelen. Dat zijn meestal ondernemers die niet meer dan 10 personeelsleden hebben. Die organisaties hebben vaak geen of een niet goed ingerichte backoffice.

Je bent ZZP of MKB ondernemer maar twijfelt

Ben jij een ZZP of MKB ondernemer en ben je benieuwd of je inderdaad tot mijn doelgroep behoort, maar twijfel je vanwege je beroep? Het maakt mij echt niet uit of je:

  • een schilder of een aannemer bent
  • een acupuncturist, trainer, coach of fysiotherapeut bent
  • een eventmanager, IT’er of een tekstschrijver bent
  • een garagebedrijf, een makelaardij of een uitzendbureau hebt.

Als je maar niet meer dan 10 personeelsleden in dienst hebt, handen tekort komt in je organisatie en de werkzaamheden op afstand kunnen worden uitgevoerd.

Hoe je kunt samenwerken

Inmiddels heb ik veel organisaties mogen helpen. Sommige met tijdelijke losse klusjes, andere om uit te proberen of het op afstand samenwerken iets voor hen was en weer anderen heb ik mogen helpen met het doorgroeien. Onder andere deze organisaties zijn je voorgegaan:

  • Fantastische Baan B.V.: verder inrichten van Trello incl. automatiseringen, testen of remote werken gewenst is voor de organisatie.
  • CS Housing: LinkedIn werkzaamheden.
  • Praktijk Zi Yuan Ting: tijdelijke ondersteuning backoffice, structureren van e-mail, inventariseren en vastleggen van processen
  • Acupunctuur voor Vrouwen: projectassistentie uitgave magazine CYCLUS&ZO
  • BLCN: opzetten online accreditatiecommissie
  • ConnAct.online: IT ondersteuning, verbetervoorstel website, inventariseren processen, (her)schrijven, kennisbankartikelen, ondersteuning marketing en sales.
  • BvP Vitaal: redactie & vormgeving binnenwerk uitgegeven boek ‘Vrij Leven’
  • OverDwars Project Coördinatie: diverse projectwerkzaamheden.

Stuk voor stuk klanten waar ik zeer tevreden mee en over ben. Klanten waar ik echt verschil voor heb mogen maken.

Wanneer ik je als topklant zie

Maar wanneer werk je ook echt fijn samen en zie ik je als een topklant? Dat is voor mij zeer simpel:

  • Als klanten mij vrij laten in hoe ik het werk uitvoer en waar.
  • Als klanten mij zijn als ondernemer.
  • Als klanten waardering kunnen uitspreken, anderen kunnen doorverwijzen en complimenten kunnen geven.
  • Als klanten de factuur, die zij achteraf ontvangen, snel betalen of in ieder geval binnen de afgesproken betaaltermijn.
  • Als klanten vertrouwen op mijn expertise.
  • Als ze tegen een stootje kunnen en directe communicatie waarderen.

Dus voor al die klanten: dankjewel voor de fijne samenwerking!

Denk je bij het lezen van dit artikel ‘Hé, ik wil óók tot dit rijtje horen’. Neem dan contact op en check hoeveel beschikbaarheid ik nog heb of stuur een uitnodiging via LinkedIn. Stuur je wel een voorstelberichtje mee?

2 gedachten over “Dé Virtual Assistant voor ZZP en MKB

Reacties zijn gesloten.