Samenwerken met SHARP Support

Samenwerken met SHARP Support

Hoe je het beste kunt samenwerken en vooral hoe je daarmee meer vrije tijd krijgt, is voor iedereen anders. Door corona hebben we in ieder geval geleerd dat op afstand samenwerken prima mogelijk is. In de praktijk werken zzp'ers alleen al vaak vanuit huis. Ook de kleinere MKB organisaties (tot 10 medewerkers) hebben vaak een kantoor aan huis. Dat kan niet alleen best eenzaam zijn: je kunt ook doorschieten en áltijd maar aan het werk zijn. Je werk-privé-balans is ver te zoeken.

Precies dat is een reden om een Virtual Assistant in te schakelen. Ondernemers worden vaak geleefd door hun mail. Iets dat ik voor veel van mijn klanten als standaardtaak op mij heb genomen én iets waarvan ze allemaal aangeven dat het verschrikkelijk veel tijd scheelt. Gewoon iemand die met je meekijkt, de acties er uit pikt, deadlines bewaakt, je een seintje geeft, afspraken inplant vanuit je mail. Het zijn allemaal dingen die jij dan zelf niet meer hoeft te doen. Toegang tot je mail is overigens zó geregeld.

Wat andere voorbeelden

  • Stuur je aantekeningen via WhatsApp, WeTransfer of per mail en ik zorg ervoor dat het een mooi uitgewerkt document wordt.
  • Neem je meetings op en lever ze bij mij aan via WeTransfer. Afhankelijk van wat factoren ontvang je de uitgewerkte notulen binnen 5 werkdagen.
  • Geef mij toegang tot je online archief en je ontvangt een mooi voorstel met een nieuwe archiefstructuur. Na jouw akkoord, ga ik ermee aan de slag en kan jij altijd je bestanden vinden.
  • Laat mij marktonderzoek naar die ene tool doen én deze tool volledig inrichten. Stroomlijn hiermee je interne processen en leads.
  • Geef mij toegang tot je mail en je hebt altijd een lege inbox, terwijl je nooit meer een mailtje kwijt bent.

Hoe mijn expertise werkt voor jou

Ervaring leert dat ik vooral in de eerste paar weken van onze samenwerking, een goed beeld krijg van hoe je nu werkt. Omdat ik expert ben in slimmer werken, ga ik je direct adviseren over een aantal zaken. Dat doe ik natuurlijk respectvol, maar zeker eerlijk, open, transparant en direct. Die adviezen gaan ervoor zorgen dat:

  • je chaos wordt gestructureerd en dat er patronen zullen ontstaan.
  • je deadlines worden bewaakt.
  • je nooit meer achterloopt met werk en je klanten weer kunnen bouwen op je communicatieve vaardigheden.
  • je meer vrije tijd krijgt en weer weet waarom je bent gaan ondernemen.

Aan de start van de samenwerking, is het verder handig en fijn om regelmatig telefonisch contact te hebben. Omdat ik niet de hele dag door telefonisch bereikbaar ben, plannen we telefonische afspraken in. In het begin is dat eens per week of eens per twee weken. We kunnen elkaar dan vragen stellen, elkaars werkwijze beter leren kennen en elkaar op de hoogte stellen. Even gewoon bijpraten kan natuurlijk ook.

Heb je een keer tussendoor een vraag, maar ben ik telefonisch niet bereikbaar? Appen mag je de hele dag door.

Kennismaken

Voordat wij gaan samenwerken, vind ik het belangrijk altijd eerst telefonisch kennis te maken. In deze kennismaking gaan we natuurlijk kijken of er wel een klik is, maar ga ik je ook van alles en nog wat vragen. Denk daarbij aan vragen zoals:

  • Waar loop je tegenaan?
  • Waar voel jij je fijn bij om uit te besteden?
  • Wat heb je zelf al gedaan om meer tijd te krijgen?
  • Met welke tools werk je nu al?
  • Hoeveel e-mails heb je in je inbox?

Dat zijn vragen die ik nodig heb van je om te kijken of we überhaupt kunnen gaan samenwerken. Denk daar dus vooral al gerust over na!

Wil je voordat we gaan kennismaken, eerst weten wat de kosten zijn?

Na de kennismaking

Als we eenmaal kennis hebben gemaakt en het voelt voor ons allebei goed, gaan we het hebben over de juridische kant van samenwerken en spreken we ook een startdatum af. Vanaf het moment dat we het gesprek beëindigen, ga ik aan de slag voor je. Als eerst ontvang je dan een aantal documenten.

  • Opdracht van Overeenkomst (inclusief geheimhouding)
  • Verwerkersovereenkomst
  • Algemene Voorwaarden

Ik vraag je deze documenten altijd te retourneren vóórdat we gaan samenwerken. Vind niet alleen ik fijn, de Belastingdienst vindt dat ook prettig.

In deze mail vraag ik je ook mij toegang te geven tot je systemen. Je e-mail, agenda, Trello, Asana, CRM, website, Teams, Google Drive, Dropbox. Kortom: alles dat ik nodig heb om te zorgen dat jij meer vrije tijd krijgt.

Nieuwsgierig naar met welke tools ik werk? Het is bijna geen doen om alle tools op te sommen die ik ken. De meeste van de tools, heb ik opgenomen in mijn portfolio. Daar kan je ook de meest recente opdrachten in terugvinden. Nieuwsgierig geworden?

Een gedachte over “Samenwerken met SHARP Support

Reacties zijn gesloten.