Blog

Thuiswerken met kinderen om je heen

Geplaatst op
Thuiswerken met kinderen

Thuiswerken met kinderen om je heen. Eerder heb ik al een blog geschreven over thuiswerken met kinderen. Die heb ik toen laten staan. Nu het coronavirus ervoor zorgt dat iedereen zoveel mogelijk moet thuiswerken met kinderen om je heen, vond ik het tijd om mijn tips met jullie te delen. Voorbereiden, voorbereiden en nog eens […]

Blog

Wat vier jaar ondernemen mij heeft gebracht

Geplaatst op
Wat vier jaar ondernemen mij heeft gebracht

Vier jaar geleden, of nou ja eigenlijk vijf jaar geleden, hakte ik voor mijzelf eindelijk de knoop door: ik werd ondernemer. Naast mijn parttimebaan. Nou ja, parttime. Ik werkte 32 uur per week als officemanager bij meereffect. En wat ben ik blij met die keuze! Yes, éindelijk ondernemen! Vier jaar geleden, of nou ja, eigenlijk […]

Blog

8 websites die je verder helpen

Geplaatst op
8 websites die je verder helpen

In oktober 2019 schreef ik een blog over mijn 8 favoriete tools. Tools die jou helpen bij het ondernemen. Dat blog werd absoluut goed ontvangen. Om jullie nog wat verder te helpen, zet ik ook graag mijn favoriete websites op een rijtje. Nummer 1: snel de waarde van je auto opzoeken Ondernemer en een nieuwe […]

Blog

Online werken? Mis deze 8 tools niet!

Geplaatst op
Online werken? Mis deze 8 tools niet!

Tegenwoordig zijn er online 1001 apps en tools te vinden. En ondanks dat je zeker op de hoogte moet zijn van allerlei tools, is het onmogelijk ze alle 1001 te kennen. Om je keuze voor apps en tools wat makkelijker te maken, deel ik daarom graag mijn 8 favoriete tools met je. Tool 1. MoneyMonk […]

Blog

7 tips voor social media balans

Geplaatst op
7 tips voor social media balans

Social media. Je kan niet meer zonder vandaag de dag. En als je nét de ideale balans in je social media gebruik hebt gevonden, ga je met vakantie. En kan je weer opnieuw beginnen. Iets dat ook ik regelmatig na vrije (of offline) periodes heb. Maar… er zijn handige tips voor om snel weer je […]

Blog

Wat je kunt doen tegen inspiratieloos zijn

Geplaatst op

Inspiratieloos zijn. Volgens mij herkent iedereen dat wel. Niet alleen ondernemers. Ook werknemers hebben vast en zeker dit soort momenten. Soms hoor ik om mij heen dat die momenten niet handig uitkomen, dat er wel iéts moét komen. Anders halen ze de deadline niet, verliezen ze een klant, komen ze niet goed over bij de […]

Blog

Het belang van feedback

Geplaatst op
het belang van feedback

Herken je dat? Je hebt een klus uitgevoerd, geëvalueerd, gefactureerd en afgesloten. Feedback is niet ontvangen. En jullie hebben afgesproken dat je in de toekomst weer zaken gaat doen met elkaar. Toch hoor je na die klus niets meer van je klant. Viavia hoor je dat je klant je con-collega heeft ingeschakeld. Hé, wat is […]

Blog

Hoe jij toch kunt genieten van je vakantie

Geplaatst op

Bijna iedere ondernemer herkent het wel: je bent met vakantie, maar staat toch met een half been in je bedrijf. Mailtjes controleren, tussendoor toch wat telefoontjes plegen, wat afspraken plannen, etc. Ook dat hoort tenslotte bij het ondernemen. Wat als ik je zeg dat ook jij  kunt genieten van je vakantie? Hoe een Virtual Assistant […]

Blog

Hoe je kunt samenwerken in Trello

Geplaatst op

Actiemanagement of projectmanagement: al sinds jaar en dag bestaan er to-do-lijsten. Eerst op papier, later werd ook dit gedigitaliseerd met tools zoals ToDoIst, Asana, Evernote en Trello. De takenlijst van Outlook is ook nog lange tijd favoriet geweest.   ‘Getting Things Done’ De papieren to-do-lijsten waren ook lange tijd bij mij onmisbaar. Stapels heb ik […]