Top 5 inhaakkalenders

Inhaken op social media met inhaakkalenders. Gekke zin eigenlijk. Het betekent niks meer en minder dan iets posten op een feestdag en die tekst ombuigen naar een aanbod. Of onder de aandacht komen van je gehele online netwerk. Inhaakkalenders kunnen dan zeker handig zijn. Maar welke is nou fijn en welke niet. Als je online zoekt op inhaakkalender, kom je in een jungle van resultaten terecht. Ook ik heb dat natuurlijk gedaan én heb de meest populaire (lees de 1e pagina dus) bekeken. In dit blog laat ik je mijn top 5 inhaakkalenders zien.

Frankwatching

Frankwatching is sowieso een beetje mijn ‘go-to-platform’. Ze schrijven over veel, heel veel. Marketinggerelateerd, IT-gerelateerd, over tekstschrijven, over SEO, maar ook over hoe je social media voor je kunt laten werken. Organisch en met advertenties. Het is dan ook niet voor niks dat zij een van de weinigen zijn die mij een nieuwsbrief mogen sturen. Daarom passen zij perfect in het rijtje met inhaakkalenders.

Online Marketing Zelf Doen

Alleen om de bedrijfsnaam al, verdient deze organisatie een plekje in dit blog. Geniale bedrijfsnaam. Maar daar blijft het niet alleen bij. Ze geven namelijk ook een volledig overzicht van de belangrijkste dagen. Per maand én uitklapbaar. Wil je de kalender niet downloaden, dan kan je ‘m overigens ook opslaan als favoriet.

Coosto

Ook deze mag niet ontbreken. Het is een naam die erg bekend is in marketingland. En dat is echt niet voor niks. Coosto is namelijk een van de meest gebruikte social media tools voor marketing- en communicatieprofessionals en wordt gebruikt door toonaangevende organisaties. Niet alleen op gebied van social media inplannen. Ook op gebied van contentmarketing, -inspiratie, -optimalisatie en communitymanagement. Natuurlijk bieden zij daarbij ook content analytics aan. Eén nadeel: het heeft geen gratis variant. Wel hebben ze een inhaakkalender beschikbaar gesteld via hun blog.

Gewoon Google

Als je helemaal geen zin hebt om allerlei kalenders te downloaden met het risico in allerlei funnels terecht te komen van organisaties, kan je natuurlijk ook gewoon een Googlerondje doen. Als je zoekt op ‘bijzondere dagen 2023’, krijg je vaak al direct een overzicht te zien van allerlei belangrijke dagen. Noteer deze dagen vervolgens in je agenda, in een Exceldocument of, nog beter, in een Trello contentplanning en creëer vanaf daar je content voor de bijzondere dagen.

  • Extra tip: Geen zin in Google? Begin dan eens met je Outlookagenda en voeg alle feestdagen toe aan je agenda. Alle voor de hand liggende dagen, worden dan toegevoegd. Heb je in ieder geval de meest belangrijke te pakken.

Trello gebruiken als inhaakkalender

Trello gebruiken als inhaakkalender is niet zo heel erg handig, lijkt mij. Waar je Trello wel heel handig voor kunt gebruiken, is als contentplanner. Doordat Trello zo veelzijdig is, kan je alle kanten ermee op. Je deelt het bord dus gewoon in, zoals jij dat wilt. Kan je wel wat tips gebruiken voor je contentplanning in Trello? Daar ben je ook de enige niet in. Daarom heb ik eerder een handig blog geschreven over hoe je je contentplanning in Trello kunt bijhouden.

Heb je helemaal geen zin om een contentplanning op te zetten, te vullen en dan ook nog eens van alles en nog wat in te plannen? Ook dit is onderdeel van mijn online marketingdienst. Benieuwd naar wat ik voor je kan betekenen? Vaak heb je daar helemaal geen duur abonnement voor nodig. Met 8 uur per maand kom je al een heel eind. Alleen de contentplanner inrichten voor je? Ook dat is mogelijk. Neem gerust contact op voor de mogelijkheden.

Foto van Kelly Sikkema via Unsplash